Levendulavíz: Az én bőrömmel csodát tett!

Egy olvasónk kipróbálta a Magicherb levendula vízünket és meg is írta róla a véleményét! �

Olvassátok Eszter esetét a levendula vízzel!

Levendulavíz: Az én bőrömmel csodát tett!

A levendula az egyik kedvenc illóolajam és illatom is, és a színét is imádom persze. Egyszer volt szerencsém egy csodálatos levendulaföldön járkálni, igaz nem Provence-ban, de a látvány akkor is elképesztő volt. Akkor mondták, hogy egy fiolányi olajhoz mennyi levendulát kell leszüretelni: a pontos mennyiségre nem emlékszem, de tudom, hogy rengeteget. Azóta még inkább megbecsülöm ezt a növényt.

 

 

A levendula illóolaját használtam már mindenre, méhcsípésre, horzsolásra, illatosításra, párologtatásra – tényleg hihetetlenül sokoldalú ez a növény! A Magicherb levendulavize azonban a bőrömmel tett csodát elsősorban!

Leszárít, mégsem szárít

Először nyáron kezdtem el használni, és gyorsan kiderült, hogy az érzékeny bőröm nagyon szereti. Anélkül tüntette el a felesleges zsírt az arcomról, hogy kiszárította volna a bőrömet, ezért a forróbb napokon nem is tettem fölé arckrémet, kivéve, amikor szükség volt a fényvédelemre. A víz a szennyeződéseket is eltávolította a nap végén, igaz, a sminkeltávolításhoz picit több kellett: a Micellás arcápoló tej.

nyug

A bőröm tónusa nyár végére egyszerűen szólva is nagyon szép és kiegyensúlyozott lett, pedig ez nem mindig volt így: az évszakot rendszerint a hőtől, izzadástól meggyötört bőrrel zártam – kipirosodott az arcom, és a pórusok is begyulladtak. Túlzás nélkül mondhatom, hogy ragyogó bőrrel indultam neki most az új évszaknak.

 

A sikernek aztán nem sokáig örülhettem, a saját hibámból. A bőröm ugyanis fellázadt egy hetek óta tartó termékteszteléstől. A munkahelyemen jött egy lehetőség többféle arcszérum kipróbálására, azonban az egyikre enyhén allergiás lett a bőröm, és apró pattanások jelentek meg rajta, a másiktól pedig – retinoltartalma miatt – fényérzékeny lett, és kisebb égési sérüléseket szereztem. Gyorsan abbahagytam a tesztelést, és reggel-este átdörzsöltem finoman a levendulavizes vattapamaccsal az arcom. Teljesen meglepődtem, mikor három nap múlva láttam, hogy az apró pattanásokat teljesen leszárította, a kipirosodás csillapodott, viszont a bőrömet nem szárította ki, sőt táplálta a víz.

 

De nemcsak a bőrömet nyugtatta meg, hanem a lelkemet is.

Sokféle levendulavizet szagoltam már, a Magicherb termékének viszont valami isteni illata van. Egyébként tanulmányok is kimutatták, hogy a levendula stimulálja az agyat: a levendulát szagolgató vizsgálati alanyok a növény keltette relaxált állapotban sokkal gyorsabban és pontosabban tudtak matematikai egyenleteket megoldani, mint a kontrollcsoport tagjai levendula nélkül. Nos, a matematikai feladatokat ugyan a gimnázium elvégzése óta hanyagolom szerencsére, néhány cseppet tettem a levendulavízből a diffúzorba vagy csak simán az arctisztítás utáni vattakorongot szagolgatva ültem le dolgozni, és ez az isteni illat valóban csillapította a szorongást, vagy épp növelte a koncentrációt – amire épp szükség volt. Hasonlóan nyugtató hatást értem el azzal, hogy néhány cseppet a halántékomba masszíroztam. A tisztító hatás abban is látszott, hogy nagyon jót tett a télen általában száraz fejbőrömnek is: egy kis kókuszolajjal keverve, majd leöblítve teljesen megnyugtatta a hajas fejbőrt (állítólag a levendulaolaj antimikrobális tulajdonságai serkentik a haj növekedését és erősebb, hosszabb, egészségesebb hajszálakat eredményeznek.)

 

Tudtátok? A levendula tökéletesen alkalmas a felületek fertőtlenítésére vegyszerek nélkül, nem véletlen, hogy sok bolti tisztítószer is használja a levendula illatát. Igaz, takarítására ezt az isteni arcvizet inkább nem használnám, de jó tudni a levendula egy kis ecettel keverve a takarítási rutin része lehet.

Végül a jógagyakorlásomat is picit megbolondítottam vele, ugyanis az aromaterápia és a jóga kombinációja mély hatással van az autonóm idegrendszer működésére, arról nem is beszélve, hogy a levendula tisztító tulajdonságai miatt remekül használható a jógaszőnyeg megpucolására is. Pár csepp levendulavíztől a gyakorlás végi savászana így olyan élménnyé vált, mintha egy isteni illatú levendulamezőn feküdtem volna.

Összességében tehát elmondhatom, hogy a levendulavíz abszolút beépült a napi arcápolási rutinomba: reggel felfrissít, este lenyugtat, tisztítja és hidratálja a bőrömet, javítja a textúráját, és meggyógyítja, ha netán valamivel tönkrevágtam volna. Egyetlen problémám azért van vele: úgy imádom, hogy nálam egy üvegcse nem tart sokáig…

 

– Eszter –